Jak se můžu přihlásit na tutoring?

Na tutoring se přihlašuje pomocí registrace na našich stránkách. Každý si vytvoří profil v Sectionboxu. Po registrací ti do několika dní přijde informační uvítací email o tom, jak se do našeho klubu můžeš dál zapojit. Před začátkem semestru se pak dozvíš více informací o Sectionboxu a jak probíhá výběr příchozích studentů. Tvůj profil v Sectionboxu má určitou dobu platnosti. Pokud se nechceš účastnit tutoringu, stačí napsat ještě před začátkem vybírání studentů (srpen a leden). Pokud budeš mít jakoukoliv otázku, nebo ti nedorazí uvítací email, napiš na mail tutoring@isc.muni.cz
Prosím pozor, je potřeba neplést registraci do ISC MU Brno na našem webu, kterou se stanete členy organizace, tu stačí vyplnit jen jednou!

Kdy probíhá přihlašování na tutoring?

Přihlašování na tutoring probíhá ke konci semestru a před příjezdem studentů. Na jarní semestr je to tedy přibližně do konce ledna, na podzimní semestr cca do konce srpna. Ideální čas je ale červenec a prosinec. Pokud se k nám do klubu přihlásíš později, můžeš nám pomáhat při organizování různých aktivit. Dobrovolníky uvítáme po celý rok s otevřenou náručí.

 

Podle čeho jsou zahraniční studenti tutorům přidělováni?

V přidělování se snažíme být co nejvíc objektivní, proto probíhá skrze párovací program. V prvním kole vidí domácí student seznam příchozích studentů, kde je uvedena národnost, fakulta, čas příjezdu a pár vět o daném člověku. Pokud si studenty nikdo dlouho nevybere, systém je automaticky přidělí. Na jarním semestru se to běžně neděje, ale při podzimním přihlašování se to stát může. Než se to ale stane, vždy jsou členové upozorněni na takovou možnost předem.
Při automatickém párování jsou zapojena různá kritéria, která mají různou váhu. Je důležité, aby byl tutor k dispozici v Brně v době příjezdu studenta, aby mluvili stejným jazykem. Poté se snažíme, aby byli ze stejné fakulty a pokud to jde, abychom splnili tutorovy preference ohledně národnosti. Není však nikdy možné všechna tato kritéria dodržet, takže se může stát, že dostanete Španěla, který bude studovat na FF i když jste chtěli někoho z Francie a studujete na FSS. Věříme, že si s tím určitě poradíte.

 

Kdy se o přidělení dozvím?
Pokud si studenta vybereš sám v Sectionboxu, přijde ti potvrzovací email se všemi informacemi a kontaktními údaji na studenta. Pokud ti systém studenta přidělí, opět budeš informován emailem. 

 

Kde můžu získat k tutoringu víc informací?
Na webu ISC MU Brno je dostupný Průvodce tutora, který je velice obsáhlý. Dále je možné hledat informace na webu CZS v sekci Practicalities.
Pokud jsi nenašel/la odpověď na to co potřebuješ, můžeš se ptát na FB skupině Tutoři ISC MU Brno nebo psát přímo tutoring koordinátorce/koordinátorovi na tutoring@isc.muni.cz.

 

Co mám dělat, když se mi můj zahraniční student neozývá?
Možností je několik, zkus mu napsat na druhý mail (pokud uvedl dva), kontaktovat ho s určitým časovým odstupem znovu na ten samý mail, najít ho na facebooku. Pokud nic z toho nezabere, je možné, že se ozve až na poslední chvíli nebo třeba až po příjezdu do Brna. V nejhorším případě se neozve vůbec, což se taky občas stává, ale s tím bohužel nic nenaděláme a nemá tak cenu se obracet na tutoring mail s tím, že se ti tvůj zahraňák neozývá, my v tomhle případě nevíme o nic víc než ty.

 

Nemůžu svého zahraňáka při jeho příjezdu vyzvednout, co s tím?
Pokud víš, že nebudeš moct svého zahraňáka vyzvednout, domluv se s některým ze svých kamarádů nebo se obrať na tutory na FB skupině Tutoři ISC MU Brno

 

Co se ode mě jako od tutora očekává?
Především pomáhat zahraničnímu studentovi, když to potřebuje a mimo to mu pomoct s tím, aby se mu v Brně líbilo.
Pravděpodobně na tebe bude mít různé dotazy už před příjezdem, ať už co se týče cesty do ČR, školy, ubytování na kolejích nebo něčeho jiného. Je dobré zjistit, kdy přijíždí (datum uvedené v informacích od nás z tutoringu nemusí být úplně aktuální) a přijít ho vyzvednout a doprovodit na koleje. V prvních dnech se určitě rád podívá po Brně a seznámí se svojí fakultou. Administrativní záležitosti vyřídí během Orientation Weeku, pokud se ho nezúčastní, je dobré s ním zařídit šalinkartu, focení do IS, atd.
Obzvláště důležitý je doprovod na Odbor azylové a migrační politiky na Hněvkovského, kde většina úředníků nemluví anglicky a zahraniční student je tak docela ztracený. Další aktivity už jsou na tobě, ale ze zpětných vazeb víme, že studenti velice oceňují, když se jim tutor věnuje i během roku a potkávají se i neformálně.

 

Jakou administrativu musí zahraniční student po příjezdu vyřídit?
Zahraniční student se musí po příjezdu registrovat na Centru zahraničních studií (to je pro zahraničního studenta povinné) – což znamená, že se dostaví na krátkou prezentaci, kde mu bude vysvětleno vše důležité a předána studentská karta a další důležité dokumenty.
a) ještě před příjezdem by měl mít vyřízený learning agreement a na to navazuje zaslání akceptačního dopisu. 
b) po příjezdu na začátku semestru musí vyplnit tzv. orange paper – Confirmation of Arrival, abychom měli potvrzení o datu příjezdu studenta
c) student má také možnost udělat “změny v learning agreement” na začátku semestru (ale nemusí, pokud nepotřebuje) – je potřeba sledovat deadlines
d) většina domácích univerzit požaduje po zahraničních studentech “Confirmation of Arrival” nebo “Confirmation of study”, což by nám měl student automaticky předkládat, aby mu bylo zasláno stipendium ze své domácí univerzity – tyto formuláře vyplňujeme také během registrace
e) studenti, kteří nebydlí na kolejích, se musejí registrovat na CP (více viz níže)
f) pokud chtěji studenti platit kolejné bezhotovostně, musejí mít účet u české banky, proto je doporučováno studentům si založit český bankovní účet (ten se využije i při zasílání ubytovacího stipendia).
g) v minulosti měl student povinnost nám dodat kopii pasu/víza a zdravotního pojištění, což jsme ale zrušili - student je zodpovědný za to si udělat kopii, jednu nechat např. doma u rodičů a druhou s sebou v případě ztráty či odcizení originálních dokumentů.